Førjulstid

Desember har begynt for de som ikke har registrert det!!
Nå har jeg bare èn julegave igjen! Det tror jeg må være rekord!! Tenkte at det var like greit å være tidlig ferdig i år, så slipper jeg å gå rundt i verste rushen, med bekkenløsning, trange klær, konstant sjokoladesug, tett nese og en halvsliten kropp.

Julekortene er også ferdig! (Nok en rekord tror jeg) De sendes i dag for de som bor lenger unna enn Sula/ Ålesundsområdet ;) For dere som bor i området kommer de vel dumpendes i postkassen eller på døra i
løpet av de nærmeste dagene tenker jeg. -Så vet dere det....


Kalenderen er selvfølgelig ferdig. Den henger fint på kjøkkenet. Svigermor som har laget den. 24 lommer til å putte noe lite i. Og det som ikke får plass ligger på kjøkkenbenken så lenge.. Innpakket og nummerert.. Noen dager er det en lapp i kalenderen. På den står det noe ekstra kjekt vi skal gjøre senere på dagen.



Julestjernene har kommet opp, og det har julegardinene også!
Pepperkakehuset ble pyntet i går (Av mann og barn, et riktig pastellhus må jeg si. Men det er disse nonstop'ene som er best!) Også har jeg begynt å sette frem litt pynt her og der.


Må vel bare få satt frem resten av pynten også tenker jeg. Disse julekassene kan ikke stå fremme i dagesvis heller. Så like godt å få opp julestemningen, og nyyyte førjulstiden mens en kan!! Det er jo en veldig koselig tid sånn egentlig, bare en rekker og klarer å nyte den! ( For det er jo også den tiden en har ganske mye å tenke på, og mye som skulle vært gjort!)


Av kakebakster har jeg kommet til bakst nr. 1. I år blir det faktisk hele tre, kanskje fire sorter i hus. (også en rekord!) Sara Bernard konfektene ligger i fryseren og godgjør seg. De ble ikke helt som det bildet jeg fant på nett, men... de smakte vertfall greit. Julemanner er obligatorisk, så de tar vi neste uke. Så har jeg kjøpt inn kransekakemasse!! Av dem skal det bli stenger med sjokolade i endene. (Egentlig veldig enkelt og greit) Og hvis vi ikke er lei av å bake så tar vi å kjøper inn litt ferdig pepperkakedeig, og stikker ut noen kaker av den. Kanskje lage noen hjerter som barna kan ha i vinduene på rommet sitt. Det hadde igrunn vært koselig...(Kom akkurat på den) 


Ha en fin desembermåned folkens. Husk å nyt den!

Kommentarer

  1. Koselig innlegg, Marthe! :) Skjønner godt at du syns det er godt å slippe unna julegaverushet.. Martin lurte på hva som hadde skjedd med shoppekondisen min - sliten gravid kropp her i gården også ja! Håper dere får en god og koselig adventstid! <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Så koselig av deg å legge igjen en kommentar! Det varmer hjertet.