Tusling på heimebane

Ja nå nyter jeg de første dagene i svangerskapspermisjonen!! Har så mye jeg har lyst til nå når jeg går hjemme hver dag. Mye som skulle vært ordnet, ryddet, vasket, kjøpt inn, hengt opp osv, osv, før vi blir fem i familien. Det er vel redebyggerinstinket som har slått inn for fullt! Jeg har tørket støvet av symaskina ( Det er vel ca 2,5år siden sist ), og begynt på litt syarbeid... Til og med strikketøyet ( og jeg som IKKE kan strikke) har kommet frem. (Bare et enkelt teppe da ;) Uten mønster, bare sånn frem og tilbake strikking)

Vogga har kommet frem og er klar til en liten bebis <3



Et av symaskinproduktene. Sydd av hvitt linstoff ( En løper fra KID), stemplet med vanlige stempelbokstaver og fyllt med vatt.

Symaskinprodukt nr 2. En liten bilstolpose, sydd med utgangspunkt i voksiposemodellen. Laget av et fleeceteppe, og litt prikkete bomullstoff i liggedelen. Her kan nurket bli godt innepakket på vei ut og inn av bilen :) (Det skal selvfølgelig lages hull til selene)


Posen brettes over babyen. I siden skal jeg sy tre hemper, slik at posen kan kneppes igjen. Når babyen blir større kan jeg evt. bare flytte på knappene slik at posen blir romsligere. Eller jeg kan sy i to sett med knapper... vi får se..
En slik pose er veldig enkel å lage!! Har ikke brukt noen oppskrift, men tatt mål av bilstolen for å tilpasse den mest mulig.

Nå må jeg ta meg en liten sofapause mens det fortsatt er stille i huset ;)

Ha en god lørdag!!

Kommentarer

  1. Så flink du e Marthe! Den lille skatten e så heldig som skal få bruke alt du he laga :) Ej kan forresten heller ikkje å strikke, men he kjøpt boka "Myk start" med oppskrifte tenkt for gravide som ikkje kan så masse ;) Berre å låne boka hvis du trenge fleire prosjekt for å få tia til å gå! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Så koselig av deg å legge igjen en kommentar! Det varmer hjertet.