Barnedåp

Da er det bare en natts søvn igjen, så er dagen her (Ja klokken er over midnatt og jeg burde gå å legge meg...). Dåpsdagen til Lotta vår.
Hele uken har jeg vært i sving, laget lister, krysset av i listene, ammet, skiftet bleier, spist opp ammetåkedropsene, handlet, handlet det jeg glemte å handle første gangen jeg handlet, og handlet det jeg kom på i siste liten, nesten stjelt to pakker med servietter, vasket, strøket og ordnet...
Ja, det er litt som skal gjøres før en slik dag. Hadde ALDRI klart det uten å skrive lister. Jeg har litt lett for å glemme...(Enten begynner jeg å bli gammel eller så er det ammetåka... ja, det er ammetåka..) Også er det så deilig å kunne stryke av lista etterhvert som ting er gjort!


Nå gleder jeg meg til morgendagen. Litt stress blir det nok om morgenen når FEM stk skal gjøre seg klar med finstasen... Men det må en vel bare regne med. Frokosten ligger klar i matbokser i kjøleskapet, samt drikkeflasker til frokosten, som forøvrig skal inntas på Theo sitt rom. ( Han har et sånt lite bord med stoler til. Perfekt siden alle sitteplassene i hovedetasjen er dekket med hvite duker, pynt, og det som ellers må til på et dekket bord) Klærne henger klar, og store deler av koldtbordet ligger klart i kjøleskapet.
Jeg ELSKER koldtbord, og gleder meg til å bare sette meg ned og NYTE maten!


 Veldig kjekt å ha en øy på kjøkkenet. Perfekt til koldtbordet.

 Dette skal bli et fruktfat.

I denne spennende posen ligger en svær haug med ROSA godteri, som skal få sin plass på dette etasjefatet.

Kjolen som Lotta skal ha på seg ble opprinnelig sydd til meg da jeg skulle døpes. Det er min Mormor (Aud Sylte) Som har sydd den. Og jeg syns den er nydelig, blondete og SØT. Skal selvfølgelig ha rosa silkeband rundt livet og fremme på armene.


På hvert bord står en bukett med hvite roser, med en rosa pion i midten. Og en liten sommerfugl til pynt. Også et lysfat med rosa lys og litt småstæsj. Sukk, rosa er så fiint.


Lotta, lykkelig, uvitende og nydelig.


Må DU få en fin søndag!

Kommentarer