ALT for deg lille venn

                                                 

En liten hjelpeløs skapning. Små søte føtter, med enda mindre tær.
Deilige små never med pittesmå fingrer. Et lite søtt ansikt med et tannløst smil.
Hva gjør jeg vel ikke for deg lille venn?
- For at du skal være tilfreds. - For at du skal lage go'lyder og gurgle av glede.- For at du ikke skal kjenne på sult eller ubehag. - For at stumpen ikke skal bli sår, og huden ikke bli tørr. For at du skal kjenne deg trygg, og føle deg elsket.
Jeg ønsker det beste for deg, alltid!

Jeg gjør alt jeg kan for at du skal ha det godt lille, søte venn. Jeg pakker deg inn så du ikke skal fryse, og tar av deg når du er for varm. Jeg gir deg mat når du er sulten. Trøster deg når du gråter. Gir deg smokken, når den gang på gang popper ut. Tørker deg når du gulper. Bader deg i deilig oljevann. Tøyser med deg, kiler deg under tærne. Koser med det søte, myke kinnet ditt.

                                                

Og når det trengs, så svetter jeg litt for at du skal ha det bra..
Men du fortjener det lille skatt. Du som ikke kan forsvare deg, og ikke bruke ord. Du som er ny i livet, som aldri har gjort noe galt. Aldri har såret noen. Du som ikke har noen plikter eller oppgaver. Du som er intetanende om den store verden der ute. intetandende om krig, hat og sult. Du fortjener det. Du fortjener det beste vi kan gi deg. Du fortjener å bli elsket betingelsesløst. Du lille gull, som kan gi oss bekymringer, men mest glede. Du fortjener den beste omsorg. Trygge armer. Gode stunder. Latter. Tillit. Varme. Familie. Vi er så heldige som har hverandre. Det er så altfor mange som ikke får det de fortjener, som ikke får oppleve å bli elsket, ha det trygt, ha familie, å bli tatt vare på, spise seg mett... Urettferdigheten er stor.

Vi er bare velsignet og takknemlig. Vi er av de heldige, vi har det godt.

Alt for deg lille venn.

Kommentarer