Fredagskveld...

... Og tankene går til Oslo, til de som måtte bøte med livet, til de som er skadet, til de som sitter igjen og har mistet noen som stod de nær.... Det er ufattelig trist, og jeg har forferdelig vondt av de som fikk kjenne denne tragedien på kroppen, både fysisk og psykisk.. Det er så lite jeg kan gjøre, så lite jeg kan si. Alt jeg kan bidra med er mine tanker og bønner for dem som har blitt rammet. At vår allmektige Herre må være dem nær i sorgen og i smerten, at han må trøste og berolige, han som er klippen, den trygge og kjærlige. Alfa og Omega.

Det er tente lys i hjemmet vårt i kveld, og jeg oppmuntrer DEG til å gjøre det samme, for å vise din medfølelse til ofrene for disse kalde terrorhandlingene som har rammet landet vårt..




For deg som har barn som er store nok til å få med seg det som skjer, er her en link til barneombudets sider som kan gi deg litt tips og råd om hvordan du kan snakke med barnet ditt om dette.
http://barneombudet.no/hvordansnakkemedbarn/

Kommentarer