"I kiss better than I cook" ... I guess

Gårsdagens middag ble ikke akkurat vellykket... At jeg ikke er noen gourmetkokk er ingen hemmelighet. Noen ting får jeg til på kjøkkenet, men er ikke så spesielt glad i å lage mat. KUN når jeg får ånden!

Og i går fikk jeg den. Og den sa at jeg skulle lage pai! Ja, tenkte jeg, pai er så godt. Så jeg fant en oppskrift på matprat (Kjempelur side). Paien ble mixet sammen i flere etapper. Og fornøyd satte jeg den inni ovnen. Og der ble den stående... en GOD stund... og enda litt til.... og litt til... den ble ALDRI ferdig...

Så da ble det halvstekt pai til middag.. Yum, yum....  Innholdet (skinke og egg og fløte, mixet sammen med litt krydder) ble sånn akkurat gjennomstekt.. Men bunnen, den som GJØR paien ble INGEN suksess.. Den var verken ferdig eller god.
Så jeg konkluderte med at enten må jeg ha meg en ordentlig paiform, og begynne å øve meg på pai. Eller jeg kan bare kutte ut bunnen og lage en god omelett. Kanskje jeg bare skal gå for det siste...

Desverre i all frustrasjonen ble det ikke tatt noen flotte bilder...

Ja,ja. For å gjør et forsøk på å få opp selvtilliten litt har jeg nå satt en deig.. Og prøver meg på fylte horn. Så får vi se om jeg får overbevist meg selv om at det kanskje bor en husmor langt der inne.




Kommentarer

  1. Paien må stekes halvferdig i formen før du tar på fyllet og steker den igjen - da blir det kjempegodt! Digger pai - men her i huset blir det ansett som jentemat, så det står desverre ikke så ofte på menyen...

    Koselig blogg forresten! og fortsatt god sommer!

    Linda (Hide)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg stekte faktisk bunnen litt først.... men det spørs om det ikke var lenge nok.. Også tror jeg kanskje den var litt i tykkeste laget.. :)

    GOD SOMMER til dere også!! Bare å stikke innom hvis dere er i disse trakter!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Så koselig av deg å legge igjen en kommentar! Det varmer hjertet.