Blomstre!!

 
DET ER VÅR!!
 
Våren har kommet, frukttrærne har knopper, løvetann og engkarse blomstrer! Jeg tror kanskje jeg syns dette er den vakreste tiden i året. Det gulbrune gresset har blitt grønt igjen, trærne har fått grønne blader, engene får farge igjen. Det er vakkert!!
Og kanskje spesielt vakkert hvis du har sådd blomsterfrø, og du ser det spirer og gror. Det er underlig hvordan et lite frø kan bli til en stor og nydelig blomst, eller et frukttre!!
Jeg gleder meg over knoppene som åpner seg og viser seg fra sin vakreste side. Og ikke minst lukten av vår og av blomster.
 
For at et frø skal vokse, må det bli sådd. Det må passes på og stelt med. Det må få god jord, nok lys, vann og gjødsel.
 
Jeg elsker når folk sier noe, og så er det et bilde på noe annet. Slik som Jesus bruker lignelser i bibelen. Jeg liker det! Da skjønner du kanskje hvor jeg vil med alt dette blomstersnakket.. ?
 
Jeg tror at Gud har sådd i DEG! At han har plantet veldig mye godt i deg. Noe som kjennetegner deg, noe du er god til, gaver du har, og ting du kanskje ikke vet om...enda. Og for at et frø skal vokse, må det ha forutsetninger for å gjøre det. Hvordan skal noe vokse uten å få tilgang til noe som kan bidra til vekst?
 
Hva gjør du i livet ditt for å vokse? Hva nærer du deg med? Hva gir du av mat til ditt åndelige jeg? Ber du om å vokse? Ønsker du å vokse? .. I troen, i tilbedelsen, i din nærhet og kjennskap til Gud. Ønsker du å vokse i raushet, i godhet, i kjærlighet?
Steller du godt med "frøet" ditt, spirer og gror det? Vil det komme til å blomstre? Vil andre kjenne duften av deg? Lukte at du bærer på noe helt spesielt?
 
Gud ønsker at du skal blomstre!! At du skal finne et hvert potensiale han har lagt ned i deg. At du skal finne at HAN er den beste måten for frøene dine å spire og gro på. Så du kan vokse, så du kan blomstre, så du kan bære frukt.
 
FLOURISH#BABY#FLOURISH
 
 

Ha en blomstrende velsignet torsdag!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Så koselig av deg å legge igjen en kommentar! Det varmer hjertet.