DU er GOD NOK!

Er det ikke slik at vi altfor ofte føler at vi ikke strekker til? At andre fikser alt? At vi skulle ønske vi var mer slik eller slik?
 
Jeg merker det ofte selv. Jeg sammenligner meg med andre, og finner ikke meg selv der jeg aller helst ønsker. Men hva med å kanskje si til oss selv, at jeg er faktisk god nok? Bare jeg er meg, jeg er helt unik, ingen andre kan være akkurat meg. Og jeg kan heller ikke være noen andre.
 
Gud har en tanke og en plan med meg og med deg, og derfor har han skapt meg slik, og deg slik. Vi er utstyrt forskjellig, med ulike måter å tenke på, snakke på, være på. Vi har ulike talenter. Ulike nådegaver. Ulike personligheter. Og slik har Gud skapt oss for å fylle inn akkurat den plassen han hadde tenkt for oss. Så vi kan være i Hans plan med livene våre. Gjøre det Han hadde tenkt, og være akkurat den vi er, både på jobb, hjemme, i menigheten, blant venner og naboer.
 
Det er klart at vi kan hele tiden strekke oss etter noe nytt, etter å bli enda mer lik Gud, og kanskje bli et enda bedre menneske. Men vi må ikke glemme at VI ER GODE NOK!  Vi MÅ ikke gjøre det samme som han eller henne for å få aksept, eller for å bli godkjent.
Jeg tror at det er lett å se alt det beste i andre, også sammenligner vi det med det værste i oss selv. Og da er det klart at vi kan få oss en knekk..
Craig Croeschel har forresten en god tale om dette. Og det var den talen som inspirerte meg til å skrive desse få ordene. Fordi jeg følte meg truffet selv, og fordi det kanskje kan gjelde noen andre også.
Ønsket mitt er at jeg må se på hvem jeg er i Gud, hva han har skapt MEG til. Målet må være å holde meg så nær til Gud at jeg kan se, og vandre i HANS plan for meg.
 
BARE DU ER DU - og det er et ganske stort privilegium.



Ha en nydelig torsdag!

*M*

Kommentarer