HOSANNA!














Hosanna er en lovsang som jeg er veldig glad i!!

Teksten går slik:

I see the king of glory
Coming on the clouds with fire
The whole earth shakes
The whole earth shakes

I see his love and mercy
Washing over all our sin
The people sing
The people sing

Hosanna
Hosanna
Hosanna in the highest [x2]

I see a generation
Rising up to take their place
With selfless faith
With selfless faith

I see a near revival
Stirring as we pray and seek
We're on our knees
We're on our knees

Hosanna, Hosanna...osv

Heal my heart and make it clean
Open up my eyes to the things unseen
Show me how to love like you have loved me

Break my heart from what breaks yours
Everything I am for your kingdoms cause
As I walk from earth into
Eternity

Hosanna, eller Hosianna på Norsk, betyr kom med hjelp, eller kom med frelse. Det er kun Jesus som kan frelse oss!!Kom og hjelp oss til å leve slik at vi ser DEG, at vi ser at din kjærlighet vasker bort all vår synd. Hjelp oss å leve slik at andre får bli kjent med deg. Vi er på våre knær.

Den siste delen er kanskje den jeg liker aller best. For en bønn!! En fantastisk bønn om å få bli enda mer lik Gud og se det som han ser!!I mange år av livet mitt tror jeg kanskje jeg har måttet være blind, åndelig sett, eller iallefall ganske så svaksynt. Jeg tror nok Gud har hatt bruk for meg allikevel, men jeg føler at jeg har en helt annen hverdag nå. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er eldre nå, eller fordi livet er annerledes. Eller fordi jeg lever nærmere Gud. Eller kanskje er det bare fordi alt er til sin tid?

Jeg kjenner på et større ønske etter å leve etter Guds vilje. Et større ønske om å få være så nær Gud at jeg kjenner igjen stemmen hans. Et større ønske om å leve livet til Guds ære. Et større ønske om å være en disippel, en av Guds hjelpere, en som kan gi andre en duft av Jesus. Et større ønske om å ha visjoner, Guds visjoner, for meg selv, for familien, for menigheten. Og ønske om å få visdom som bare Gud kan gi. Et større ønske om å sette andre foran meg selv. Et større ønske om å legge ned meg selv, for at Jesus skal bli stor. Et større ønske om at alt jeg gjør skal være til Guds ære. Jeg ønsker at Jesus skal helbrede hjertet og gjør det rent. At han skal vise meg hva som er rett og galt, peke på synder, så jeg kan leve rent. Gjøre livet mitt gjennomsiktig og ærlig. Åpne øynene mine så jeg ser det jeg før ikke har sett!! Vis meg hvordan jeg kan elske slik du gjør! Knus hjertet mitt for det som knuser ditt. Alt jeg er vil jeg bruke til ære for Guds rike, på veien fra jorden til himmelen.

Heal my heart and make it clean
Open up my eyes to the things unseen
Show me how to love like you have loved me

Break my heart from what breaks yours
Everything I am for your kingdoms cause
As I walk from earth into
Eternity


Og jeg har en tro på at det rører seg i himmelen når vi søker og ber, slik det står lenger oppe i sangen. Og at vi skal få se at det skjer ting rundt oss, at flere og flere ser at Jesus er eneste veien til Himmelen. At generasjoner reiser seg for Guds rike. Men vi må søke og be. Og vi må handle. Gjøre alt vi kan for å ha daglig kontakt med sjefen der oppe. Og leve etter Hans vilje.

Enig?


VI har et ansvar.
JEG har et ansvar.
DU har et ansvar.

Ha en søkende uke!!

Kommentarer