Mine behov

If you let your need drive you to God, God will meet your deepest need!! -Craig Groeschel

Det er sånn vi oftest er, vi mennesker, at vi tenker først og fremst på oss selv, stemmer det ikke? Når det står om livet, og det står mellom deg og din venn, vil du ikke da helst flykte slik at ditt liv kan reddes? Sies det ikke under sikkerhetsreglene på flyet at du skal først ta på deg selv surstoffmasken, før du hjelper naboen? Tenk på deg selv og dine behov FØRST!
Og, ja noen ganger er det slik at vi kanskje må sette oss selv først for å kunne bli i stand til å hjelpe andre. Men når vi ser på dagliglivet i de fleste familier i dagens samfunn, er det ikke da slik at hver familie har nok med seg selv? Og lever i sin egen lille boble med tidsklemme og stress, for å kunne strekke mest mulig til for sin egen familie, for å kanskje vise et perfekt bilde utad. Hvem har da tid til å tenke på naboen, eller på vår neste. Hva er hans behov? Har jeg noe som jeg kan bruke for å hjelpe min neste? Klarer vi å avogtil sette våre egne behov til side, for å tilfredstille andres?
Lar vi Gud få komme til i alt dette? Har vi tid til å la han få ta del i den hektiske hverdagen? Har vi Gud i tankene når vi er opptatt av våre behov? Klarer vi å søke han, og la han få være med. Husker vi på at det er han som har skapt oss, og at han er glad i oss, ønsker et forhold med oss, at han kjenner oss, og kjenner våre innerste tanker og behov? At hvis vi bare kan plukke bort litt av oss selv, og putte inn litt mer av Gud. Hvis vi bare kan sette oss selv litt til side for at han skal få slippe til. Så vil han ta vare på oss og møte våre innerste, dypeste behov. Tørr vi å stole på at han vil gjøre det?

Gud- gjør dine tanker til mine tanker, la mine behov bli små og dine behov bli store. La mine behov peke mot deg, og la meg få stole på at du møte mine innerste behov. La meg få se mer av din storhet, så jeg gang på gang kan bli minnet på hvor liten jeg er. La meg være ydmyk og takknemlig for at du vil bruke meg til andres beste, og til å gi deg all ære. .Og gang på gang kan bli minnet på at min hengivenhet til deg er viktig for deg, og når jeg gir meg hen til deg, vil du møte meg og stille mine behov.

Kommentarer