Gleden i Herren er vår styrke!

I dag når jeg leste i Nehemjas bok måtte jeg stoppe opp litt ved dette verset. GLEDEN i Herren er vår styrke!

Når livet er tungt, alt går i motbakke, du strever, du ser ikke helt hvor Gud er. Når dagene er tunge og grå, og fortvilelse og oppgitthet er det som preger deg. Motgang i livet. Dårlige dager. Ja midt oppi i alt som måtte tynge deg, så er Gud der. Han ønsker å lede deg gjennom. Han ønsker å oppmuntre deg. Han ønsker å vise deg vei. Han ønsker at du stoler på ham. Han ønsker...deg.
Jeg syns det er godt å vite at Gud alltid stiller opp. Det vil ikke si at jeg aldri har dårlige dager og alt er lykke på jord, fordi jeg vet at Gud er med meg. Men det er betryggende for meg at selv om, og på tross av at vi kan ha det vanskelig, har vi en som vil støtte oss og ønsker å gi oss det vi trenger.
Gud er solid som fjell, han er sterk og trofast. Han viker aldri fra oss.
For mange tror jeg at det kunne ha en mektig far i himmelen er en stor trygghet, et håp, en fred, og fremtidsbetryggende (- hvis det er et ord..?)

Det å kunne få lov til å løfte blikket mot en som alltid tar imot deg med åpne armer, som ønsker å trøste deg, som ønsker å gi deg kjærlighet. Som har noe å gi deg som ingen andre kan gi deg. Ja det er en velsignelse i seg selv. Noe stort og unikt.
La oss ikke glemme å løfte blikket på ham. Livets opphavsmann og fullender. Jeg vet det gjør noe med oss. Det gjør noe med perspektivet vårt.

FØR du leser videre, lytt gjerne til denne sangen her. Som er en nydelig sang om å løfte blikket mot Gud.

http://www.youtube.com/watch?v=MvlgG9Uqa6g


Jeg tror Gud kan jobbe med oss, gjøre fantastiske ting med oss, samme hvordan vi har det. Hvis vi er åpne for det. Jeg tror at ved å løftet blikket mot ham. Lese og lytte til hans ord. Fylle oss med hans ånd. Være åpen for hva han har å gi oss, og hva han vil med oss. Tro på han. Stole på han. Gi oss hen til han. La han arbeide med oss. Ja da tror jeg at ødelagte liv kan bli bygd opp igjen, at den som møter motstand kan se nytt håp, at dårlige dager kan bli bedre. At det som har vært knust og liggende som ruiner inni oss, kan bli reist opp i hans veldige kraft, og få nytt liv. Så vi kan være den han hadde skapt oss til. Være litt av Guds bilde på jord. Og at den HAN skapte oss til å være, kan bli sterkere enn den personen verden rundt oss forventer at vi skal være.

Jeg kjenner på at Gleden i Herren er min styrke. Takknemligheten for alt han har gitt meg. Gleden over å få være hans barn, selv om det ikke alltid er enkelt. Gleden av å tilhøre han. .... Han som styrker meg, ja han som er min borg. Mitt fjell. Min klippe. Min frelser. Forløser. Mektig Konge. Evig far. Fredsfyrste. En jeg alltid kan vende tilbake til.

La ruinene komme til liv. I meg. I familien min. I menigheten. La lenker bli løst fri. La Gud bli større. La oss reise oss fra asken. La oss løfte hodene og blikkene. Se mot Gud og mot korset. la hjertene våre finne styrke i hans nærhet.

Du MÅ høre denne fantastiske sangen som handler om akkurat dette.
LET THE RUINS COME TO LIFE!

http://www.youtube.com/watch?v=qgMV3_Md8MU


Ønsker deg en veldig god helg.
Les gjerne om Esra og Nehemja, og hvordan de trosset motstand og bygde opp igjen murene. Arbeidende bevepnet, klar til kamp.
Er du klar?

Kommentarer