Vann i ørkenen?

Den som tørster skal komme til meg og drikke! Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som skriften sier, renne elver av levende vann... Joh 7. 37
 
 
 
Avogtil kan jeg kjenne meg som en ørken.. sånn rent åndelig..Gud kan virke langt borte, og livet som kristen er som et hvilket som helst liv...
Og det er kun jeg som kan gjøre noe med det!
Det er da jeg må huske at det finnes en som alltid har noe for meg. Som ønsker at jeg daglig bruker tid sammen med ham. En som kaller seg det levende vann..
 
Jeg har skjønt at det er med mitt åndelige liv som med den fysiske kroppen. Hver dag trenger kroppen min 1,5-3 liter med vann. Den trenger det for å fungere og for å overleve. Slutter jeg å tilføre kroppen min vann, så vil den dø. Og vi er heldige her i Norge, vi har masse vann!! Vi har vann i springen og det er lett tilgjengelig!
   
 
Jesus sier at han er det levende vann, han vil at vi skal komme til han å drikke. Fylle oss med ham. Fylle oss med hans ord, hans visdom, hans ånd, hans råd, hans kjærlighet. På den måten kan det fra vårt indre renne elver av levende vann. Det høres fantastisk ut!
Den åndelige kilden vår er også lett tilgjengelig. Vi må bare prioritere å komme til ham for å drikke. Drikke daglig av det levende vann, for å holde vårt åndelige liv i live!
 
Friskt, rent vann er godt. Det er oppfriskende, og gir oss liv. Hvem vil vel være tørr som en ørken? Med kanskje noen rester av gammelt vann her og der. Vann som er gammelt er absolutt ikke godt! Og små gamle dammer vil lett tørke helt ut.
Ting å fylle på med mye vann!! Så ørkenen blir mindre og mindre. Og vannet, som er livgivende, vil la det vokse og gro, spire frem busker og trær midt i ørkenen. En stor, frodig, grønn, frisk oase, full av liv, full av vann, av elver, av friske blomster, palmer og grønne vekster. Frukttrær, som gir deilig frukt. Frukt du kan dele ut til andre.... Ja jeg ser for meg oasen... (Jeg har faktisk vært i en ordentlig oase i Afrika!!)
 
 
Det er vår oppgave å holde oss i live. Det er vår oppgave å fylle oss med levende vann. Stille oss tilgjengelig for Gud. Søke han, og hans vilje for våre liv. Være stille for ham, så han får tale til oss. Bruke tid med han - hver dag.
Jeg får det ikke alltid til selv... men jeg ønsker det, for jeg vet at det er det beste for meg. Og at det vil gagne de som er rundt meg.
 
Ingen vann - intet liv...


Kommentarer