Å være der han er!

Hvor kan jeg gå bort fra din ånd? Eller hvor kan jeg flykte fra ditt åsyn? For jeg opp til himmelen er du der. Redde jeg leie i dødsriket, se, da er du der. Spenner jeg morgenrødens vinger, setter jeg bo ved havets ytterste grense, selv der skal din hånd lede meg, og din høyre hånd skal holde meg fast.
 
Salme 139, 7-10



Gud, vår allmektige far, ser oss. Vi kan ikke flykte fra hans åsyn!! Han omgir oss hver dag med sin ånd.


Tror vi på det?
Lever vi hver dag som om Gud er ved vår side hele tiden? Snakker vi med han gjennom dagen? Spør vi ham om hjelp, råd og veiledning i de små tingene i hverdagslivet? Takker vi ham for hver ny dag, for hver anledning vi har til å glede oss over livet. Er han den første vi går til når ting går i mot oss. Og den første vi går til i lykkerus?
...Tenk så mye mer virkelig for oss det hadde vært hvis vi såg ham.

"Salige er de som ikke ser, men likevel tror"

Har vi en åpen kanal eller er kanalen blokkert?
Jeg må hele tiden jobbe med å ha en åpen kanal. En åpen linje rett opp (... eller egentlig så er han jo rett ved siden av meg!) Det er så lett å miste fokus, og jeg tror det er mye som kan blokkere vår "åpenhet". Mistro, skepsis, selvopptatthet, synd, penger, internett, tv - tidstjuver.... Og det er en som koser seg når kanalen vår er blokkert. Vi må aldri glemme at der finnes en som hele tiden arbeider imot vårt forhold til Jesus. En som hele tiden vil benytte hver en sjans til å ødelegge for oss. Han vil komme i veien, sette tanker i oss som er usanne, ødelegge for oss, og for Guds plan med oss.
Jeg tror det er kjempeviktig at vi tar på oss Guds fulle rustning, så vi kan stå imot djevelens lumske angrep!!!

Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft!
Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be alltid i Ånden! Våk og hold ut i bønn for alle de hellige, også for meg.
 
Ef.6,10

Lar vi Gud få slippe til?
Han som er ved vår side hver dag, har nok mye han kunne tenkt seg å si til oss. Hvor villig er vi til å bruke tid der det er bare meg og Gud. Der den hellige ånd kan få slippe til og tale til oss. Gjør vi det? Tør vi det? Er vi redd for hva som vil skje? Har ikke Gud en perfekt plan for hvert enkelt liv? Har jeg funnet den planen? Går jeg i den planen som Gud har lagt foran meg? Lever jeg nær nok Gud til å se den? Lever jeg nær nok til å høre hans stemme? Er jeg åpen for at Gud kan bruke den hellige ånd i livet mitt? Til å tale til meg, vise meg bilder, gi meg visjoner og tanker som er fra ham? Tør jeg å la ham få slippe helt til i meg? Gjør du?

"La meg helt få slippe til i deg, ikke strev, ikke strev. La meg helt få slippe til i deg, ikke strev, ikke strev. For meg er gitt makten og æren, fra nå og til evig tid. La meg helt få slippe til i deg, ikke strev, ikke strev"


Stiller du deg tilgjengelig?
Vi må stille oss tilgjengelig for HAM. Søke HAM. Tilbe HAM. Holde oss NÆR til HAM. Be til HAM. Lese fra HANS ORD. Oppsøke HAM. Bruke TID på HAM. Ha forventninger til at ting kan skje når vi er sammen med en stor og mektig skaper som holder hele universet i sin hånd, en som har gjort og gjør store under. Han som i går og i dag er den samme!! Oppsøke steder, menigheter, smågrupper og miljø der du kan ha fellesskap med andre som vil ære HAM med sine liv, og leve NÆR til HAM, lytte til HAM og GÅ på HANS ORD!

SAMMEN!
Jesus er hodet, vi er kroppen. Vi hører sammen! Og fellesskapet er en nødvendighet! En plass der alle de ulike kroppsdelene får komme sammen med sine ulike gaver og oppgaver, for å tjene han sammen og stå sammen i tjeneste.



Jeg er en Disippel, DU er en disippel, VI er menigheten, Guds kirke på jord. Vi har et KALL til å være med på det HAN gjør!!?? Er du KLAR for det?  Er du der HAN er!?




Ha en god uke!

Kommentarer

  1. Gode ord Marthe! ♡ ønske deg stigande form og 110% energipåfyll! Gud velsigne deg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Så koselig av deg å legge igjen en kommentar! Det varmer hjertet.