Han er ved din side!!

- EN SYKKELTUR.....!


En sykkeltur kan nok oppleves på ulike måter, og nå vil jeg bare dele litt som kom til meg da jeg og Theo syklet til barnehagen i dag!!

Jeg ble minnet om, helt enkelt, at Gud er ved min side!
Jeg og Theo syklet ved siden av hverandre. Han innerst mot veikanten, og jeg ved siden av, som en beskyttelse mot trafikken. Jeg syklet stødig, han syklet nok litt mer ustødig. Men jeg holdt meg ved hans side. Jeg kommer med enkle tips og instruksjoner, oppmuntringer og gode ord for at turen skal bli best mulig. Jeg gjør det for hans beste, for at han skal komme seg trygt fremover, for at han skal kjenne at han mestrer en utfordring. For at han skal få en god opplevelse. For at han skal lære, og bli trygg.
Samtidig kan jeg ikke trø for han. Han må trø selv for å komme seg fremover. han må selv gjøre en liten innsats. Hvis han stopper opp og står stille, blir det vanskelig for meg å lede an. Da må jeg tålmodig stoppe opp og vente til han er klar til å gå videre. Men jeg ønsker at han skal fortsette, jeg ønsker at han skal klare det. Jeg vil ham det beste!

Tar du bildet?

Det er utrolig godt å vite at Gud holder av oss, han elsker oss, vil oss godt, og går ved vår side. Samtidig må vi være i bevegelse for at Gud skal kunne lede oss fremover. Vi må lytte til hvor han vil vi skal gå, og så må vi ta steg for å gå den veien Gud vil. Han gjør det for ditt beste!!


          Alltid har jeg Herren framfor meg.
          Han er ved min høyre side,
          jeg skal aldri vakle.
        Salme 16.8 
 
 
Hvordan kjenner du at Gud er ved din side? Hvor leder Gud deg på deres sykkeltur? Holder du deg nær nok til å slå følge, til å høre hans oppmuntring, hans gode ord til deg? Vær stille og lytt til ham, til den hellige ånd, men ikke glem å trø, så du kommer deg fremover. Noen ganger fort, andre ganger sakte. Noen ganger oppoverbakker, andre ganger nedoverbakker. Noen ganger på lang, lang, strak vei, andre ganger på kronglete, humpete vei...


 
 
                                                  Gud elsker oss! Han er ved vår side!


Kommentarer