Hvorfor er du til?

Hmmm... Har du tenkt på det?
Jeg tipper at du har det!



Gud skapte menneskene for å være sammen med dem! Han skapte menneskene for å tilhøre ham!
Er du sammen med ham? Tilhører du ham? Bruker du tid sammen med Ham?
Han skapte oss som tilbedere. -En lengsel etter å fylle oss med noe mer enn oss selv... Og det er nok alt for lett for oss å fylle oss selv med alt for mye skrammel..
Jeg har merket det selv. Plutselig kan jeg bruke masse tid feks på internett.. Og hva gir det meg?
- Egentlig bare tomhet.. Det gjør ikke så mye med livet mitt som er bra for meg.




Jeg tror mange har en lengsel etter noe mer. Etter en slags tilfredstillelse. Og det letes nok på mange underlige plasser etter noe som kan tilfredstille livet. Lengselen som en kjenner er det bare Gud som kan tilfredstille. Han skapte oss for å ha fellesskap med ham! Å bruke tid på Ham, tilbe Ham, vær i bønn, stillhet, lovsang... ha en åpen kanal oppover..hjertesukk.. klagesang... takksigelse..
Tilbedelse er lagt ned som en sentral del i oss. Gir vi denne sentrale delen nok mat? Fungerer vi som tilbedere? Gir vi tilbedelsen nok plass? Er vi nær nok Gud? Er vi bevisste på dette?

Velger vi å gjøre det vi er skapt til? Det er ditt og mitt valg. Vårt ansvar for våre egne liv. Prioritering! Det handler faktisk om å ta valg.

Å tilbe Gud er noe du gjør på grunn av den HAN er, og ikke på grunnlag av hvordan du selv har det..


Hva kan jeg bruke mindre tid på for å få mer plass til å være sammen med Gud?

Og gevinsten? Ja den må du bare erfare selv! Gud lengter etter å være sammen med deg. Fylle deg med alt han har for deg. Han har lagt ned så mye i deg som han kan finne frem og vise deg! Du har skjulte skatter som bare Gud kan åpenbare. Han har gaver til deg, og han har masse kjærlighet. Han kommer til å fylle det du lengter etter. Han kommer til å tilfredstille lengselen. Han er en utømmelig kilde.

Ha en nydelig uke!!

Kommentarer