Tørre bein

Ja, nå er det sommertid og leggene skal frem i dagens lys. Jeg ser ned, de, leggene altså, er hvite og tørre.

Nei, dette er ikke et innlegg om mine tørre sommerlegger. Jeg ble derimot minnet på tørre bein og de versene som står i Esekiel 37. (les gjerne hele kapittelet!) Og dette har lite med mine tørre legger å gjøre.





"Så sier Herren Gud til disse beina: Sannelig, Jeg skal la det komme ånd inn i dere, og dere skal leve Jeg skal feste sener på dere og la det komme kjøtt på dere, dekke dere med hud og la det komme ånd inn i dere, og dere skal leve! Da skal dere kjenne at jeg er Herren."
Esek 37.5-6

Det er Gud som har gitt oss liv, formet oss og skapt oss. Det er også han som opprettholder livet. Når jeg las disse versene tenkte jeg først og fremst på vårt åndelige liv. Vi kan oppleve tørke: Gud kan føles fjern. Den hellige ånd er noe vi bare hører om. Erfaringene med den er få. Vi kan føle oss tomme og hule..
Men han sier at han vil la det komme ånd inni oss, feste på oss det som trengs for å holde oss sammen, for å leve. Og vi skal KJENNE at Han er Herren!

Jeg håper og ber om at vi alle må kjenne på den lengselen, tørsten, etter å ikke være tørre bein. Men la Han få fylle alt i oss, så vi blir levende. At vi lengter etter at den hellige ånd skal få være i oss og vise oss vei. At vi skal kjenne og erfare at Han er Herre! At han har kontroll, at han er levende, og ønsker så inderlig å være en del av vår hverdag. At vi er åpne, en landingsplass for alt han har for oss. At vi igjen og igjen blir oppvekt. At vi stadig har en lengsel etter å bli forandret etter Hans vilje.

De tørre beina skal bli levende!!! I livet mitt, i livet ditt, i menigheten. Og vi er ingenting uten HAM!

Jeg er Såååå glad i denne bønnen og sangen, som heter Dry bones.

Dry Bones
Nikki Fletcher, Tom Smith & Tim Hughes

God is here, moving in our hearts
Looking to pour out His love
Abundantly in us

We are here, longing to be changed
Breathe into our lives again
Don't let us leave the same

Spirit of God, Fire of love
Come have Your way in us
Your glory and power awaken us now
Lord, have Your way in us

You are here making all things new
Jesus, light the fire in us
and we will burn for You

Spirit of God, Fire of love
Come have Your way in us
Your glory and power awaken us now
Lord, have Your way in us

These dry bones will live again
We're nothing without You, nothing without You!!

Hør sangen:
Dry bones


Så håper jeg du får en Deilig sommer. (Og at du passer på at du ikke blir tørr ;))
Må Gud velsigne deg!

*Marthe

Kommentarer