Håp

Håp - enda en ny norsk lovsang som jeg liker veldig godt!!! 

"Jeg løfter mitt blikk fra bølgene omkring, og ser bare deg Jesus.
Du strakk ut din hånd når jeg trengte deg mest.
I min svakhet er du sterk.
I din nærhet hviler jeg, kom la din fred omgi meg. 
Hos deg har jeg funnet håp.

Du er håpet jeg klamrer meg til 
Midt i stormen hviler jeg trygt hos deg
Du er den som verner om meg, 
Midt i stormen hviler jeg trygt hos deg."

Du er mitt anker og mitt hjerte vet, du står alltid fast Jesus
Det finnes ingen storm som kan skille meg fra din kjærlighet for meg.
I din nærhet hviler jeg, kom la din fred omgi meg. 
Hos deg har jeg funnet håp.

Jeg holder fast ved at dine løfter for alltid vil bestå.
Med blikket festet på deg Jesus makter jeg alt!


.......


Kommer vi på å løfte blikket fra bølgene omkring? Jeg tror det har så mye å si...Hvor har jeg blikket festet?
Tenker jeg kun på meg selv? På meg og mitt? På mine vanskeligheter og utfordringer? Er det kun det jeg ser?
Jeg tenker på Peter som var på vei til Jesus der han stod på vannet. Hvorfor begynte Peter plutselig å synke? Han hadde mot og stor tro, den skal han ha. Som hoppet over ripa for å gå på vannet. Han ville nærmere Jesus. Og så lenge blikket og tankene hans var festet på rett plass så gikk det bra! Men så tror jeg at det plutselig gikk opp for han hva han drev på med. Han fokuserte på seg selv. Begynte å tenke seg redd. Ble redd for bølgene. Mistet troen. Håpet.
Heldigvis snudde ikke Jesus Peter ryggen fordi han mistet fokus! Nei, han gikk bort til han og tok han i hånden. Reiste han opp. Fikk han over bølgene. Gjorde han trygg - når Peter trengte det som mest.

Dette er også mitt håp. Min fred. Min trygghet. Min hvile. Når jeg ser bare bølgene omkring løfter jeg blikket. Holde fokus. Strekke hendene til Jesus. Vite at han har kontroll. Stole på ham. Stole på løftene han har gitt meg.



Sangen "håp" er på Acta lovsangsskolen sin single fra 2014, sammen med to andre gode sanger. (Finnes vertfall på iTunes og på Vivo tipper jeg.) Anbefales!


Snart God helg!!
Marthe



Kommentarer