Vissen Hånd...

Da har jeg begynt på årets sommerferie!! Og tenkte at jeg ville begynne å skrive litt her igjen!! Ser det er lenge siden sist!! Og hvis jeg får tid vil jeg også bruke denne bloggen som en dagbok de dagene vi drar til Israel. Både for min egen del, men også for at andre kan få en liten smakebit av hva vi opplever. men først dagens tanker:


"We didn´t fence you in. The smallness you feel comes from within you! Your lives aren´t small, but you´re living them in a small way....."


Husk å leve livet du har fått på best mulig måte! Bare du kan fylle hverdagen og livet ditt. Fyll det på en meningsfull måte. Ikke mur deg inne, med uro, med angst, med fortvilelse, eller andre ting som er vanskelig, det blir til slutt et fengsel for deg. Tørr å vær sårbar, tørr å være ydmyk, tørr å vise frem det som er vondt. Bare slik kan det komme ut i lyset og du kan bli fri!

For en tid siden hørte jeg Lotte Pedersen, hun snakket om dette, å tørre å vise frem våre svakheter, våre vanskelige ting, slik at det kan komme frem i lyset og bli helbredet. Hun las denne historien fra bibelen:

Mark.3.1
Han gikk igjen inn i synagogen. Der var det en mann med en hånd som var visnet.  2 Og de holdt øye med Jesus for å se om han ville helbrede mannen på sabbaten, så de kunne reise anklage mot ham.  3 Men han sa til mannen med den visne hånden: «Reis deg og kom fram!»  4 Så spurte han dem: «Hva er tillatt på sabbaten? Å gjøre godt eller å gjøre ondt, å berge liv eller å ta liv?» Men de tidde. 5 Da så han på dem som sto omkring, harm og bedrøvet over at de hadde så harde hjerter, og sa til mannen: «Rekk fram hånden!» Mannen gjorde det, og hånden ble frisk igjen. 



Vi kan se for oss hvordan den mannen gjemte hånden så ingen skulle se den, at den var vissen og syk var ikke noe å vise frem.... Det kan nok tenkes at det var ydmykende for ham å rette frem det han hadde gjemt i mange år. Kunne ikke han bare få være i fred?
Men det som skjer er jo fantastisk!!
Jesus helbreder hånden hans!! Og det er jo det Jesus vil med hver og en av oss, han vil at vi skal være frigjort, helbredet, så ikke noe kan "mure oss inne."


Hva har du i livet ditt som Jesus kan helbrede? Hva gjemmer du? Jeg har også ting som jeg gjemmer og som hemmer meg. La oss være ydmyke, ta det frem i lyset, slik vi kan leve slik Jesus hadde tenkt for oss i utgangspunktet!!

"Our chains are gone
our debt is paid
The cross has overthrown the grave
For Jesus´blood that sets us free
Means death to death
And life for me!!"
"Fra sangen -The passion - Hillsong"


Ha en god helg!!


Kommentarer