Design-landet

Det har nettopp gått opp for meg at nesten ALLE kreative hodene bor i Danmark. Eller vertfall bor der mange av de kreative hodene som får gjort noe med drømmene og ideene sine, produserer dem og selger dem!

Danmark oser av design. Her finner du et lass av klær, designet i Danmark. Molo, Hummel, Wheat, småfolk, ej sikke lej, Danefæ, Noa Noa... Og helt sikkert mange flere som jeg ikke kommer på i farten. også har du  bl.a. Lene Bjerre og Green Gate for å nevne noen nipsedesignere som også kommer fra dette flate landet med de mange kreative hodene. Også har du selvfølgelig LEGO da.

Så jeg må bare si at LITT av Danmarks design bare måtte få bli med hjem i kofferten. Litt småfolk, litt greengate, og en haug med Lego såklart...

Noen bilder av godbitene:
Heldress til Lotta


Bukse og genser, også til Lotta..
(Var visst hun som kom best ut av shoppingen denne ferien..)


Greengate Lattekop - Tilly Off White
Jeg falt for fristelsen, og kom hjem med fire kopper...
To av denne...


GreenGate Lattekop - Spot Pale Blue
... og to av denne

De er jo bare søte da!! Ellers så finner du green gate (og for så vidt mye annet fint) til greie priser her : http://www.mollegaarden.dk/



Hvilken er din Danskedesign-favoritt??

Kommentarer

  1. Åååå.. e misunne deg som har vært i Dænnmærk!! Min favoritt e uten tvil Green Gate - samler på Cloe offwhite og naomi beige (og med noen innslag av tilly kopper/skåler). Liker også godt Mano og Fallby :))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Så koselig av deg å legge igjen en kommentar! Det varmer hjertet.