Cornerstone

Denne sangen hørte jeg første gang på colour conference i april 2012, og den er bare så utrolig bra! Det er i utgangspunktet en gammel salme, men som har fått refreng og ny drakt. Reuben Morgan, som står bak denne fornyelsen av sangen, var i Stockholm 22. Juli 2011 da tragedien på Utøya skjedde..  og det var på bakgrunn av det forferdelige som skjedde der at denne sangen ble laget. En sang om Jesus som vår hjørnestein, som holder gjennom alt! 
 Vi har sunget den hver dag her på Europe conference i Stockholm, og jeg bare elsker den!!!
Håpet mitt er i  Jesus, i hans blod og rettferdighet. Jeg våger ikke stole på noe annet enn HAM.
Jesus er hjørnesteinen som alt bygger på, og som holder. De svake får styrke i Hans kjærlighet. Når stormen herjer står han fast, han er HERRE, Herre over alt! Over alle områder i våre liv, på godt og vondt. Jeg stoler på hans uforanderlige nåde, selv om det noen ganger kan være vanskelig å se at den er der... Når det er storm og kuling i livet mitt, så vet jeg at jesus holder, han er ankeret! Og når Han en dag kommer triumferende i trompetklang, så ber jeg om at jeg må få bli i Ham, at jeg må være kledd i hans rettferdighet. Slik at jeg kan stå feilfri foran Hans trone.
Gjennom alt i livet, alle årstider, alle stormer, i gode tider og i dårlige tider, er HAN den som ALLTID står fast, som er den samme, som alltid står med åpen favn, samme hvordan vi har det. HAN er Herre OVER alt!

Hør den, nyt den og la sangen og ordene bli en sannhet i ditt liv!!

"Cornerstone"

God natt fra Stockholm

Kommentarer